Algemene voorwaarden

Artikel 1: Begripsomschrijvingen

In het navolgende wordt verstaan onder:

  • Hotel van Schagen: De eigenaren van Hotel van Schagen, gevestigd in Schagen.
  • Diensten: het in de ruimste zin des woords, door Hotel van Schagen verlenen van logies en/of het verstrekken van ruimten met alle daarbij behorende werkzaamheden en/of diensten.
  • Klant: de natuurlijke of rechtspersoon die met Hotel van Schagen een overeenkomst tot het verrichten van Diensten heeft gesloten. Onder Klant wordt eveneens verstaan de tussenpersoon die al dan niet in naam van zijn of haar relatie een overeenkomst tot het verrichten van Diensten heeft gesloten.
  • Gast: degene aan wie Hotel van Schagen op grond van een met een Klant gesloten overeenkomst de Diensten moet verlenen. Waar in deze voorwaarden wordt gesproken van Gast wordt hieronder tevens verstaan degene(n) die de Gast vergezelt of vergezellen. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, wordt in deze onder Gast of Klant verstaan zowel de Gast als de Klant.
  • Hotelovereenkomst: de overeenkomst gesloten tussen Hotel van Schagen en de Klant waarbij Hotel van Schagen tegen betaling door de Klant of de Gast ten behoeve van die Klant en/of Gast diensten verricht. Waar in deze voorwaarden wordt gesproken van Hotelovereenkomst wordt hieronder tevens verstaan enig andere overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
  • Reserveringswaarde: de waarde van de Hotelovereenkomst.
  • Onlinereservering: de reservering die gedaan wordt met behulp van het reserveringsformulier dat beschikbaar is op de website van Hotel van Schagen (www.hotelvanschagen.nl), waarbij door de Klant en Hotel van Schagen een overeenkomst wordt aangegaan, waarin is vastgelegd voor welke periode en onder welke voorwaarden de Hotelovereenkomst zal worden geëffectueerd.

 

Artikel 2: Toepasselijkheid

2.1
De algemene voorwaarden zijn integraal van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en andere verbintenissen hoe ook genaamd, die voortvloeien uit de overeenkomst(en) waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2

Van deze algemene voorwaarden afwijkende aanbiedingen of overeenkomsten of bedingen zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Hotel van Schagen overeengekomen.

2.3

Toepasselijkheid van de door de klant gehanteerde algemene voorwaarden (hoe ook genaamd) wordt hierbij uitgesloten/van de hand gewezen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bestaat in het laatste geval strijdigheid tussen de onderhavige voorwaarden en de door de klant gehanteerde voorwaarden, dan prevaleren de onderhavige voorwaarden.

 

Artikel 3: Totstandkoming van de hotelovereenkomst

3.1

Hotel van Schagen behoudt zich alle rechten voor om te allen tijde af te zien van het sluiten van een hotelovereenkomst.

3.2

Hotel van Schagen zal nimmer een hotelovereenkomst weigeren om reden van discriminatie, zoals onder meer genoemd in artikel 429quater Wetboek van Strafrecht (discriminatie).

3.3

Alle aanbiedingen voor de totstandkoming van een hotelovereenkomst zijn vrijblijvend en gelden in ieder geval slechts voor zover de capaciteit van Hotel van Schagen voldoende is.

3.4

Elke hotelovereenkomst aangegaan door een klant wordt geacht mede voor rekening en risico van deze klant te zijn gesloten. Iedere betaling door een gast zal de klant in dezelfde mate bevrijden.

 

Artikel 4: Verplichtingen van Hotel van Schagen

4.1

Hotel van Schagen zal aan de gast gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen accommodatie ter beschikking stellen en/of de overeengekomen dienst verlenen conform de binnen Hotel van Schagen geldende kwaliteitsnormen.

4.2

Hotel van Schagen verstrekt op het door de klant ingegeven telefoonnummer een sms-bericht met een code, waarmee de gast toegang kan verkrijgen tot het hotel, de kamer en de wifi. Dit sms-bericht wordt toegezonden op de dag waarop de gast zal inchecken en is alleen geldig gedurende het gereserveerde verblijf.

4.3

De bepalingen zoals hiervoor onder 4.1 en 4.2 omschreven zijn niet van toepassing:

  • in geval van overmacht, zoals hierna omschreven in artikel 12;
  • indien de gast niet verschijnt;
  • indien de klant niet, dan wel niet volledig, voldoet aan de verplichtingen die de klant, uit welke hoofde dan ook, jegens Hotel van Schagen heeft.

4.4

Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, stelt Hotel van Schagen de accommodatie aan de gast ter beschikking vanaf 14:00 uur op de dag van aankomst, tot 10:00 uur op de dag van vertrek.

4.5

Hotel van Schagen is gerechtigd om aan de gast andere hotelaccommodatie aan te bieden dan volgens de hotelovereenkomst ter beschikking zou worden gesteld. Voor het geval dit voor de gast

bezwaarlijk is, heeft de gast of de klant het recht met onmiddellijke ingang de hotelovereenkomst te beëindigen. Voor het geval de aangeboden en door de klant of gast geaccepteerde hotelaccommodatie goedkoper is dan de oorspronkelijk accommodatie, zal Hotel van Schagen het bedrag van de besparing aan de gast of klant ter beschikking stellen. Hotel van Schagen zal in geen geval gehouden zijn tot enige verdere schadevergoeding.

 

Artikel 5: Huisregels

5.1

Teneinde de orde en rust binnen Hotel van Schagen te bewaren en de goede kwaliteit van dienstverlening van alle gasten te waarborgen, kent Hotel van Schagen zogenaamde huisregels. Deze huisregels bevinden zich in de hotelkamers en appartementen, en zijn voor de gast duidelijk waarneembaar.

5.2

Hotel van Schagen is gerechtigd om, zonder opzegtermijn, de hotelovereenkomst met een gast te beëindigen indien een gast de huisregels overtreedt, dan wel zich dusdanig gedraagt dat orde, rust of normale exploitatie van het hotel daardoor kan worden verstoord. Op eerste verzoek dient de gast het hotel te verlaten. Hotel van Schagen is niet gehouden haar verzoek te motiveren en tevens is zij niet verplicht tot restitutie van de reserveringswaarde.

5.3

Hotel van Schagen staat in haar hotel geen huisdieren toe.

5.4

Hotel van Schagen is gerechtigd om iedere hotelovereenkomst wegens (vrees voor) verstoring van de openbare orde te ontbinden. Ontbinding vindt plaats na overleg met het plaatselijk gezag.

Hotel van Schagen is in die gevallen niet gehouden tot enige schadevergoeding.

5.5

Hotel van Schagen plaatst geen bedden bij op kamers, tenzij daar in overleg tussen de klant en Hotel van Schagen schriftelijk een uitzondering op is overeengekomen. Babybedjes kunnen worden bijgeplaatst, mits dit bij de reservering is geregeld.

 

Artikel 6: Onlinereserveringen

6.1

Bij de onlinereservering vult de klant alle gevraagde gegevens in op het reserveringsformulier op de website en bevestigt de juistheid van de overgedragen informatie.

6.2

De onlinereservering komt tot stand nadat Hotel van Schagen het reserveringsformulier heeft ontvangen en dit aan de klant heeft bevestigd.

6.3

Bij wijziging van de aankomst- en/of vertrekdatum vervalt de oorspronkelijke, definitieve, onlinereservering en zal, in onderling overleg, een nieuwe definitieve onlinereservering tot stand dienen te komen.

6.4

De in artikel 6.2 bedoelde bevestiging wordt via e-mail verzonden na ontvangst van het reserveringsformulier.

6.5

De klant betaalt het totale bedrag van de onlinereservering ineens bij de reservering via de beveiligde betalingsmodule.

6.6

Kosteloze annulering van de reservering is mogelijk tot 48 uur voor de incheckdatum. Na dit tijdstip is men 100% van de boekingskosten verschuldigd.

De reserveringskosten worden bij annulering niet gerestitueerd.

6.7

Hotel van Schagen stelt de informatie op haar website met de grootste zorg samen. Desondanks kunnen er bij de overdracht van gegevens en/of door technische storingen of andere omstandigheden onjuistheden in de gegevens voorkomen en/of de gegevens onvolledig zijn. Alle tot stand gekomen onlinereserveringen zijn onder voorbehoud van wijzigingen en/of fouten. Indien wijzigingen en/of fouten als bedoeld in dit artikel leiden tot wijziging van de prijs, heeft de klant recht op kosteloze annulering. Aan de gedane onlinereservering kunnen in dat geval geen rechten worden ontleend.

6.8

Hotel van Schagen kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet of niet juist uitvoeren van de onlinereservering in geval van overmacht, of door toedoen van de klant, alsook het

niet beschikbaar zijn van internet, het geen toegang hebben tot de website en inbraak van buitenaf, virussen of in geval van vooruitbetaling, weigering van de bank.

6.9

In voorkomende gevallen is het mogelijk een onlinereservering te maken die per factuur betaald wordt. Dan moet worden voldaan aan de navolgende voorwaarden:

– de onlinereservering moet door een (zakelijke) klant gemaakt worden voor een gast;

– de onlinereservering moet uiterlijk 14 dagen voor de daadwerkelijke verblijfsdatum gedaan worden;

– de factuur moet uiterlijk 14 dagen voor de daadwerkelijke verblijfsdatum betaald zijn;

– Hotel van Schagen heeft schriftelijk ingestemd met betaling per factuur. Indien dit niet het geval is, komt de hotelovereenkomst niet tot stand.

 

Artikel 7: Annulering

7.1

Het bepaalde in dit artikel geldt onverminderd het bepaalde overigens in deze voorwaarden. Het bepaalde in dit artikel laat onverlet de aansprakelijk van de klant en/of derden op grond van het

geldende recht.

7.2

Een hotelovereenkomst is onherroepelijk en kan niet worden geannuleerd, tenzij de klant tegelijkertijd onherroepelijk aanbiedt de reserveringswaarde te betalen en dit aanbod door Hotel van Schagen onverwijld wordt aanvaard.

7.3

Annulering dient gedateerd, schriftelijk of per e-mail, te geschieden. Een klant kan geen rechten ontlenen aan een mondelinge annulering.

 

Artikel 8: Aansprakelijkheid van Hotel van Schagen

8.1

Tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Hotel van Schagen, aanvaardt Hotel van Schagen geen enkele aansprakelijkheid in welke vorm dan ook.

8.2

Tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Hotel van Schagen, aanvaardt Hotel van Schagen geen aansprakelijkheid voor schade aan of met voertuigen van de gast veroorzaakt.

8.3

Tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Hotel van Schagen, aanvaardt Hotel van Schagen geen aansprakelijkheid voor schade die direct of indirect aan wie of wat dan ook ontstaat als direct of indirect gevolg van enig gebrek of hoe ook genaamd, in of op enig onroerende of roerende zaak, waarvan Hotel van Schagen eigenaar is, dan wel die anderzijds ter beschikking staat van Hotel van Schagen.

8.4

Een aansprakelijkheid van Hotel van Schagen zal nimmer verder gaan dan de waarde van de Hotelovereenkomst, dan wel de vergoeding voor de schade, zoals gedekt door de verzekering van Hotel van Schagen.

8.5

Tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Hotel van Schagen, is Hotel van Schagen niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van goederen van gasten. De klant vrijwaart Hotel van Schagen tegen aanspraken van gasten dienaangaande.

8.6

Hotel van Schagen wordt door de klant volledig gevrijwaard terzake van iedere aanspraak, hoe ook genaamd, die een gast of derde jegens Hotel van Schagen geldend maakt of mocht maken terzake van de aanspraken in de ruimste zin des woords van de met de klant gesloten hotelovereenkomst. Deze vrijwaringsverplichting geldt eveneens ten aanzien van de hotelovereenkomst indien deze om welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk is ontbonden.

 

Artikel 9: Aansprakelijkheid van gast en/of klant

9.1 De klant en/of de gast is/zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voor Hotel van Schagen of een derde is of zal ontstaan als direct of indirect gevolg van wanprestatie en/of een onrechtmatige daad begaan door de klant en/of gast.

9.2 Deze aansprakelijkheid geldt ook ten aanzien van de overtreding van de huisregels begaan door de gast.

9.3 Deze aansprakelijkheid geldt ook ten aanzien van schade die is veroorzaakt door enige zaak en/of ander goed waarvan de klant en/of de gast houder is, dan wel onder haar toezicht staat.

9.4

Een aansprakelijkheid van Hotel van Schagen zal nimmer verder gaan dan de waarde van de hotelovereenkomst, dan wel de vergoeding voor de schade, zoals gedekt door de verzekering van Hotel van Schagen.

9.5

Tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Hotel van Schagen, is Hotel van Schagen niet aansprakelijk voor beschadiging of verlies van goederen van gasten. De klant vrijwaart Hotel van Schagen tegen aanspraken van gasten dienaangaande.

9.6

Hotel van Schagen wordt door de klant volledig gevrijwaard terzake van iedere aanspraak, hoe ook genaamd, die een gast of derde jegens Hotel van Schagen geldend maakt of mocht maken terzake van de aanspraken in de ruimste zin des woords van de met de klant gesloten hotelovereenkomst. Deze vrijwaringsverplichting geldt eveneens ten aanzien van de hotelovereenkomst indien deze om welke reden dan ook geheel of gedeeltelijk is ontbonden.

 

Artikel 10: Prijzen en betaling

10.1 De prijzen kunnen verschillen per type accommodatie, tijdstip van reserveren, betalingscondities en annuleringsvoorwaarden.

10.2 De klant is de in de hotelovereenkomst vermelde bedragen aan Hotel van Schagen verschuldigd. Hotel van Schagen kan voor bijzondere diensten, zoals een extra verschoning van de kamer, vergoeding aan de klant en/of gast in rekening brengen.

10.3 Alle rekeningen, daaronder begrepen de rekening terzake van annulering of no show, zullen door de klant en/of de gast worden voldaan per internetbetaling. Als plaats van betaling wordt aangewezen Schagen.

10.4 De klant en/of gast is/zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle vorderingen die Hotel van Schagen uit welke hoofde dan ook op één van hen of beiden heeft en/of zal verkrijgen. De klant noch de gast kan/kunnen zich beroepen op enig voorrecht van uitwinning.

10.5 De klant wordt geacht de hotelovereenkomst mede namens elke gast te sluiten. Door te verschijnen geeft de gast te kennen dat de klant bevoegd was hem terzake te vertegenwoordigen.

10.6 Hotel van Schagen heeft een retentierecht op alle goederen die door de gast zijn meegebracht, zolang de gast en/of de klant niet geheel aan de betalingsverplichting richting Hotel van Schagen heeft voldaan.

10.7 Bij het uitblijven van betaling is de klant en/of de gast van rechtswege in verzuim. In dat geval is de klant of de gast zonder ingebrekestelling gehouden tot vergoeding van een vertragingsrente. De vertragingsrente bedraagt de wettelijke rente, verhoogd met 2% over het verschuldigde bedrag vanaf de factuurdatum.

10.8 De klant of de gast die op grond van het voorgaande in dit artikel in verzuim is, is vanaf 14 dagen na de dag waarop Hotel van Schagen hem vruchteloos heeft aangemaand, eveneens verschuldigd alle bijkomende buitengerechtelijke en pre-processuele kosten, alsmede alle gerechtelijke kosten. De buitengerechtelijke kosten worden bepaald conform het Besluit Vergoeding voor Buitengerechtelijke Incassokosten met een minimum van € 50,-.

10.9 Betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de verschuldigde executiekosten, vervolgens op de gerechtelijke en buitengerechtelijke en pre-processuele kosten, de rente, de schade en

vervolgens op de hoofdsom.

10.10 Betalingen geschieden in euro.

 

Artikel 11: Informatieverstrekking en privacy

11.1 De gast is, mede in verband met wettelijke verordeningen, verplicht bij aankomst persoonlijke informatie te verstrekken en daartoe het registratieformulier volledig in te vullen.

11.2 Hotel van Schagen zal deze informatie gebruiken in verband met het verblijven van de gast.

11.3 Voor het overige handelt Hotel van Schagen in overeenstemming met de bepalingen van de Wet Bescherming Privacy en haar eigen op de website aanwezige privacyverklaring.

 

Artikel 12: Overmacht

12.1 Onder overmacht wordt onder meer verstaan ziekte onder personeel die bedrijfsvoering redelijkerwijs onmogelijk maakt, oorlog, oorlogsgevaar, oproer, werkstaking of bedrijfsbezetting, waterschade, molest, terrorisme, brand, overstroming en/of overheidsmaatregelen.

12.2 In geval van overmacht kan Hotel van Schagen hetzij de hotelovereenkomst annuleren, hetzij opschorten. In dat geval is er geen verplichting aan de zijde van Hotel van Schagen tot vergoeding van enige schade.

 

Artikel 13: Gevonden voorwerpen

13.1 De gast is gehouden in het hotel gevonden voorwerpen die in het hotel zijn verloren, dan wel achtergelaten, ten spoedigste bij Hotel van Schagen in te leveren.

13.2 Hotel van Schagen verkrijgt de eigendom van voorwerpen, waarvan de rechthebbende zich niet binnen een jaar na inlevering daarvan bij Hotel van Schagen heeft gemeld.

13.3 Toezending van verloren voorwerpen geschiedt voor rekening en risico van de gast. Hotel van Schagen kan nimmer worden verplicht tot nazending.

 

Artikel 14: Toepasselijk recht en geschillen

14.1 Op alle overeenkomsten, hoe ook genaamd, is Nederlands recht van toepassing met uitsluiting van buitenlandse wetten en verdragen zoals het Weens Koopverdrag.

14.2 Alle geschillen, hoe ook genaamd, die voortvloeien uit een overeenkomst waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen worden voorgelegd aan de Rechtbank.

14.3 Een eventuele ongeldigheid van één of meer bepalingen in de voorwaarden laat onverlet de geldigheid van de overige bepalingen. Wanneer een bepaling, om wat voor reden dan ook, ongeldig

blijkt, dan worden Hotel van Schagen en de klant en/of gast geacht een geldige bepaling te zijn overeengekomen die de ongeldige bepaling qua strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.